Things I Struggle With As A Blogger

Saturday, June 24, 2017

Today, I'll be sharing with you guys struggles I'm facing while trying to navigate around this blogging world. People always seem to think blogging is easy, being a blogger is 'no fuss' at all. In all honesty though it's tougher than what you think. Be it a successful blogger or an amateur blogger. Boy, I struggle a lot! Here's my list of things I struggle as a blogger.

PHOTOGRAPHY 

There's so much to talk about this. Blogging requires taking photos, a lot of it. I don't have a professional camera like DSLR or all those good stuff, I take all my photos using my Samsung smartphone and I have to tweak them and edit them using my favorite editing apps. I have to do that in order to make them look decent and presentable. 

SEO

Things I Struggle With As A Blogger | Lenne Zulkiflly
Out of all these blogging struggles, this is the one I struggle the most. SEO is so difficult learn, I'm still trying to get my head around it and make sure I get all the keywords into my posts. I've learn SEO once using all that I have - Internet. And let me tell you, it's complicated as heck.

CONSISTENCY

It's not that easy to be consistent with your blog posts especially when combining blogging with school. Although it's good to be consistent because your readers love a stable content in a blog but what can I say? Life gets in the way 24/7. I'm just a student and blogging is not my source of income though (as of now).

TECHNICAL/ CODING

I love writing and blogging and all but the technical side of it? It's quite challenging for me. When something goes wrong with my template or theme, I don't know what to do. I have to google lots of things and yup, this part requires lots of googling, at least for me. Not to mention that I've changed my template now and it's full-on coding. I can't really tweak it from Theme > Customize. My coding skill is basically zero to none.

REMEMBERING BLOG CHATS

I love blog chats on Twitter and being able to chat with them is just gorgeous but I guess because of the different timezone, I'm struggling to catch up with the chats. I have to stay awake usually until 3 or 4 o'clock in the morning if I want to join the chat but I keep forgetting it! By the time I decided to join in the chat, it's probably ended not a while ago lol.

TRAFFIC

This one is heartbreaking, I have to admit. Though I've been blogging 'consistently' for a while, sometimes traffic just never picks up on my side. I have to focus a lot on making connections but at times, I forgot or I'm just damn busy. Although this is quite a struggle for me, I'll never stop blogging, I'll write more and more and constantly create contents because I love what I'm currently doing.

Can any bloggers relate? What are the things that you struggle with as a blogger?

22 comments

  1. These are so relatable, especially when it comes to consistency and traffic. Even after proving like really good blog posts, people just don't seem to read them as much. I always wonder whether it's because I mostly blog in English so the scope for English-readers are smaller or some other unbeknown factor. Thanks for this post!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Omg I thought so too! Maybe because I blog using my second language, my Malaysian readers don't really read them?? Hehehe you're welcome! :)

      Delete
  2. Almost all of it. I do my photography with my Samsung smartphone too. It's really hard taking good ones with phone only. And the traffic is just uugghh, there are days when it's amazing and then other's when it's awful. I really loved this post btw and keep up the great work!

    Dominika
    dominikaszeles.blogspot.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. I know right! It's quite challenging to take few good ones. I spend usually 2-3 hours only on photography haha. Traffic sometimes can be disheartening though.

      Thanks! Glad you loved it xx

      Delete
  3. Consistency! lol I love blogging (feels like spilling everything almost everytime) but then there are things that I had to be aware too (privacy and such) I wish I could write more informational stuff or at least shedding positive spotlight upon reader !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lol I know how it feels! Having to hold yourself back and all. I totally can relate 😂

      Delete
  4. I feel ya. And loving your new template :3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Glad you can relate! Aww, thanks <3 it was on sale so I can't help it hehe!

      Delete
  5. We are so same for that traffic issye and yeah, imma write still! That coding problem after using premade template is also such a fuss but i love the template so much I try my best to make do which mean hours of trying and frustrating.

    Totally loving this post as now I know that I am so not alone.

    Ohya, i need to improve my SEO skill. Arghh.

    ReplyDelete
    Replies
    1. I knowww, I'll never stop doing things that I love. I'm so clueless when it comes to coding, you have no idea lol.

      Babe, you're not alone! Glad we're on the same boat haha.

      Arghhhh don't get me started on SEO hahaha!

      Delete
  6. Could relate with the whole consistency thing. I wonder how people could manage to post like everyday when I couldn't even write one lol

    btw, new template looks so neat. And selamat hari raya too!

    btw, new template looks so neat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. I really can't even if I try haha! It's indeed hard to be consistent.

      Thanks Rasya! Selamat hari raya too <3

      Haha thanks. It was on sale so :D

      Delete
  7. We are same for all!! Bab consistency tu sangatlah payah nak buat. Plan nak update blog selalu tapi susah jugak. At least seminggu sekali pun jadilah. Asal ada =D

    Bab photography pun seksa jugak! And we are same! Ambil gambar guna phone dan edit guna phone jugak. Itu jela yang tahu guna. Hehe.

    I'll never stop blogging too! Jom sama-sama kita kekal in blogging okay 😍

    Btw, new template Lenne cantik!! Suka blog post font jugak. Font apakah itu? 😍 Comel

    ReplyDelete
    Replies
    1. Susah sikit nak consistent kan sebab blog ni bukan main job kita hihi. Lenne pun macam tu jugak, dapat up 4/5 contents dalam sebulan pun dah kira okay lah tu :D

      Itu jelah yang ada sekarang ni, Siqah. Tak mampu lagi nak beli fancy camera hehehe.

      InshaAllah Siqah~

      Thanks Siqah! It was on sale kat etsy hehe so tak boleh lepaskan peluang right? Body font Lenne pakai Raleway. Sama jugak macam template lama tu cuma ubah size and line height kalau tak silap. Lenne suka Raleway! <3

      Delete
    2. Ooo Raleway!! Cantik font ni 😍

      Delete
    3. Agree dgn siqah ... Nadia pun suka tgk font dkt blog Lenne nie . =)

      Delete
    4. Thanks Siqah and Nadiah! ❤

      Delete
  8. Hahaha. Boleh relate semuanya dengan diri Fatin. Especially part consistency tu lah. Susahnya nak keep on the tracks. Blog pun dah lama terabai. Aduhai. Kena improve myself ni, but slowly I guess. Masa kadang-kadang tak menyebelahi T_T

    ReplyDelete
    Replies
    1. It's okay Fatin! Memang life comes first, blog ni bukan kita punya main source of income pun :) relax je, bila ada masa update. takda masa biar je loll

      Delete
  9. All the things so true. Nadia pun mengalami same things .

    SEO sampai sekarang tak faham how it works . Hihi

    Consistency: Nadia lagi lah if ada mood nak update baru update bila tak ada mood tue terbiar kejap blog ku hihi

    Part coding pun fail jugak sebab tue bila beli template baru hired je owner shop tue tlg download kan template and edit if ada pape changes Nadia nak. Hahaha

    Traffic mmg always heartbreaking. Tapi , like you said it is not a reason that makes you stop blogging . Same with me here but sometimes de-motivated jugak tapi tak pe lah sebab buat blog pun utk memory nnt boleh baca balik bila hari tua ke hihi

    Bab photography paling suka but agree with you as well . Hihi . Nadia pun pakai hp and edit pakai hp je eventhough ada camera tapi malas nak pakai camera. Lagi senang pkai phone kan. Then , part amik gmbr selalu if dtg mood nadia akan snap lah byk2 flatlay ke apa at that time then simpan . If nak pkai baru choose.

    This entry is a good sharing sebab all the points relate to almost blogger , I guessed <3

    ReplyDelete
  10. mostly i struggle with the consistency and time management. you know when you already got the idea to write but then the time limit everything.


    Atheera | http://atheeradayana.com/

    ReplyDelete
    Replies
    1. I totally get it but don't stress about it. Blog is not our main source of income anyway :)

      Delete

© LENNE ZULKIFLLY. Design by FCD.