Top Social

For When I Have 30 Minutes To Get Ready

Wednesday, December 21, 2016
30 minutes... Maybe not that bad to some of you, you can still rock that ankle boots, wing that eyeliner etc. But not for your homegirl. It's a disaster. I need at least an hour and a half. I love to take my time. I hate the idea of rushing, hurrying - just no. It can be stressful as heck and tiring in the early hours of my day! So in today's post, I will be sharing what I usually do when I only have stressful 30 minutes to get ready and how I still show up looking well-fed.

for when i have 30 minutes to get ready

5 minutes shower or less 
The key here is to multitasking. You gotta do what you gotta do honey. I usually will brush my teeth and pee at the same time. Now, I have tons of shower gel in my bathroom I don't even know why. My go-to shower cream is the Lux Magical Spell because the smell is to die for, plus it lasts the whole day!

Choose the simplest and fuss-free outfit
By simple and fuss-free I mean I cut the fuss to iron my outfit. Ain't nobody got time for that. A dress, jumpsuit or basically one-piece outfit will do the job. That's that. While I'm in the shower, I will hang my outfit as well as my anti-wrinkle hijab and no one will know I got up a half hour ago. #NoShame

"Go for the simple and easy but gives impact makeup look"
I go by this mantra when I'm in a hurry. It's better for me to keep it simple or else I will be running late. Even though I only have 30 minutes to get ready, I honestly feel naked if I don't at least have a little lipstick and perhaps perky eyelashes. So my logic is that I cut off products that are less important such as primer, foundation and eyeliner.

My first picks when I'm running late are the Maybelline White Super Fresh CC Cream, Silkygirl Shine-Free Loose Powder, MAC Mineralize Blush in Dainty, Maybelline The Magnum Volum' Express Mascara, and MAC Matte Lipstick in Velvet Teddy.

Simple. Easy. But high impact? Girl, you gotta play with the mascara. That's the impact. It really changes the whole look! Don't trust me? Go give your eyelashes some coats of mascara now. My secret is to apply several coats of mascara. By several I mean profusely. One thing that concerns me is that the mascara I'm using is flippin' hard to remove! Other than that, I love it. It holds the curl, doesn't budge and smudge. Mi love it <3

Eat on the go
Oh, homegirl gotta have her breakfast or else she gets grumpy. Lol. I make it crucial to have breakfast because I know I'm going to have a long day, everyday. A quick breakfast is what I'm up to. Now, a quick breakfast doesn't have to be unhealthy. Keep that in mind. You have wide range of alternatives. What I like to have on the go is either full oatmeal cookies or scrambled egg sandwich or an apple.

There we have it! Just a few things I do to help me get ready in a rush and still look and feel great. Regardless, there is a small element of planning shall involved - it's better to think ahead the night before to make sure you have picked the right outfit and not forgetting important things like keys and phone.
 
What do you do when you only have 30 minutes to get ready? Is 30 minutes really enough?
20 comments on "For When I Have 30 Minutes To Get Ready"
  1. I'll do exactly what u had stated . and I have to agree Lux shower gel smells incredible ! i got mine in rose.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ikr! aaah i really want to try the rose one :D

      Delete
  2. I could do exactly like yours in 20 minutes so I could iron my shawl for the 10 minutes extra.. xD

    ReplyDelete
    Replies
    1. omg i can't imagine how stressful it is if i include the ironing part haha

      Delete
  3. I do exactly like you do dear, keep the shower as short as possible, put on easy to wear outfit and ooh make up is the hardest. I will take 20 mins to do a daily wear makeup bcs i cant skip my foundation, eyebrow, eyeshadow, eyeliner, blusher n lipstick

    ReplyDelete
    Replies
    1. makeup is always take the longest haa. lol

      Delete
  4. I definitely follow all these tips when i am in a rush and i do a minimal makeup look and throw on a bold lip.

    www.themakeupaficionado.com
    https://www.instagram.com/themakeupaficionado17/
    https://au.pinterest.com/bernadette_95/

    ReplyDelete
    Replies
    1. ahh a bold lip! i wish i could pull off a bold lippie though.

      Delete
  5. Lenne ni macam tahu-tahu je haritu fatin terlajak tidur, bangun lambat nak ke kerja haritu. Yang penting fatin akan pakai pakaian yang tak perlu nak iron. Tudung pun :D Tapi fatin tak kan keluar rumah kalau tak pakai lipstick. nanti muka pucat macam orang sakit je.

    ReplyDelete
  6. 30 mins is just too enough for me because I can do all things quick! ✌🏻

    ReplyDelete
  7. yes 30 minutes is just enough for me to get ready :)
    except i don't eat anything bcoz i'll eat outside. XD

    ReplyDelete
    Replies
    1. i guess hurrying is not meant for me hahaa

      Delete
  8. i wont wear any makeup if I only hv 30 minutes to get ready hahahaha bedak dgn lipstick je I sempat grab. I take longer time to shower :')

    ReplyDelete
    Replies
    1. i can always retake my shower after classes haha that's why i don't mind shower 5 minit je 😂

      Delete
  9. I take a pretty short shower, pick a simple outfit and wear a very minimal makeup and simple hijab style or I will do it everything in the car (except shower) if I really really don't have so much time. Haha 😊

    ReplyDelete
    Replies
    1. i see. i don't like getting ready in the car actually just bcs.. you know lah kereta kan goyang goyang and stuff. i don't have much control to style my hijab or do my makeup haha

      Delete
  10. 30mins not enough for me to touch up my face, get shower and the most difficult thing when open the wardrobe hihi

    ReplyDelete
  11. 30 mins is good enough for me to get ready. 5 mins shower ( maybe less than that ), choose easy outfit (yg tak payah iron), iron tudung je dan pilih tudung bawal. Hii

    ReplyDelete

Auto Post Signature

Auto Post  Signature